فروشگاه انترنتی خانه شما

فروشگاه انترنتی خانه شما

فروشگاه انترنتی خانه شما

فروشگاه انترنتی خانه شما

فروشگاه انترنتی خانه شما

  • ۰
  • ۰

رمضان

ماه رمضان برای تمامی مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان اهمیت زیادی دارد. در این ماه که با روزه گرفتن و تهذیب نفس به پاک سازی روح و روانمان میپردازیم نیاز است تا نکاتی را رعایت نماییم تا  سلامت جسم نیز حفظ گردد و با توانمندی بیشتری در مسیر درست در این ماه قدم برداریم. در ادامه شما علاقه مندان به این ماه مبارک را همراهی میکنیم تا این نکات را بیشتر بشناسیم.

 

 

قدم اول

بهتر است قبل از شروع ماه پرفیض و برکت رمضان مواد غذایی موجو در خانه را تکمیل نمایید مواد غذایی همچون حبوبات، ماکارونی، سبزی خشک و ... که در این ماه کاربرد فراوانی دارند و اکثر غذاهایی پر کالری که انرژی مورد نیازتان را در طول روز تامین میکنند از همین مواد غذایی درست می شوند. اگر میتوانید تخمینی از میزان مصرف خود در یک ماه را برآورد نمایید و اقدام به خرید و ذخیره سازی این مواد نمایید تا در طول روزه داری نیازی به وقت گذاشتن و صرف انرژی برای تهیه این اقلام ننمایید. از دیگر مواد غذایی که باید از وجود ان ها در خانه اطمینان داشته باشید مواد غذایی ای هست که در فریزر خود نگهداری میکنید.  گوشت قرمز، ماهی و مرغ همواره جزو مواد غذایی هستند که در سفره غذاهای ایرانی وجود داشته اند. البته در نظر داشته باشید که چون این مواد غذایی فاسد شدنی هستند نباید بیشتر از حد مصرف تهیه شوند که باعث هدر رفتن این مواد شود.

قدم دوم

تهیه غذا برای سحر میتواند تا حدی مشکل باشد به طوری که اکثرا افراد ترجیح میدهند تا از غذاهای نیم پز و یا از قبل تهیه شده استفاده نمایند. غذاهایی مانند کوکو و کتلت را میتوانید از شب قبل تهیه کرده و در موقع سحر با دوباره گرم کردن از آن استفاده نمایید.

همچنین میتوانید با تهیه یک برنامه غذایی منظم هم سردرگمی برای درست کردن غذا را از خود دور کنید و هم تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن در این ماه را تامین کنید تا در طول روز با افت انرژی و تحلیل رفتن قوای جسمانی روبرو نشوید. حفظ تنوع غذایی در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است که با یک برنامه ریزی مناسب میتوان به ان پایبند بود.

قدم سوم

در این ماه بدلیل روزه گرفتن در طول روز که باعث میشد برای مدت بیشتر از 12 ساعت چیزی نخورید استراحت و تقسیم قوای بدنی بسیار اهمیت دارد.. برای اینکار لازم است تا فضای خانه آرامش بخش و معنوی باشد تا به هنگام استراحت در محیط خانه بدور از استرس باشد. شما میتوانید با ایجاد تغییرات جزعی در دکوراسیون منزلتان این آرامش را در محیط خانه ایجاد نمایید.   

  • ۹۸/۰۲/۲۵
  • خانه شما

آباژور

دکوراسیون

رمضان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی